mandag 2. juli 2012

Lag selv; en knapp, to knapper..

Jeg måtte ha to knapper i gyngestolen, kanskje til og med fire.
Og ville ha stoffknapper med stoffet til gyngestolen. 

Eneste utvei; lag selv! 

Heldigvis finnes det slike plastknapper du kan kle selv
og så enkelt kan det gjøres; 





Klipp en Sirkel
Tråkle rundt kanten 
(Stoffet mitt frynset seg veldig så jeg tok
2 runder med symaskina før jeg klippet den ut!) 

Så tråklet jeg med sytråd (syntetisk = sterk) 

Legg knappen oppi og stram til!
Fest trådene gjerne ekstra,
ved å sy de fast ytterligere til stoffet.

Så la jeg bakdelen oppå og klemte den hardt intil

Voila; Matchende knapp ferdig på 1-2-3:D


Slik ble mine 4 knapper: 




Hele innlegget om gyngestolen kommer,
det er bare en del bilder å velge mellom 
og skrive forklaring til.. 
så det tar litt tid;) 

Klem fra Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar