tirsdag 13. juli 2010

Prosjekt; Vognpose (1)

Joda Frk Muffin prøver å utvide horisonten og ønsket seg nemlig SYMASKIN da jeg ble "tjueti", jammen dukket det ikke opp en konvolutt fra pappaen til Frk Muffin og jeg løp ut å kjøpte symaskin. (Kjøpte på salg også, så føler at jeg har fått masse symakin for pengene)

Uansett så ville jeg teste ut denne symaskinen og hva begynnte jeg på? Jo et krabbeteppe, som ikke er helt ferdig:p Og deretter en vognpose (kremt; siden det er lettere enn krabbeteppe?!? ehm; nei!) Men jeg bretta opp ermene og satte i gang uten mål og mening, eller mønster som det også heter. Målte opp ca lengder til vogna, så den passer der. Dro til Stoff og stil og dro (felles)kortet!

Prosjekt Vognpose, som etterhvert ble vendbar vognpose (kremte-kremt: bortsett fra at jeg ikke kjøpte vendbar glidelås.. så er litt "tungvin" med svart side ut... men men..)
Temaet er tydeligvis apekatter, på turkis/blålig bakgrunn og sort fleece. (Fleecen kom fra et pledd jeg hadde liggende, siden jeg "egentlig" ikke skulle lage en sånn pose, den bare ble til..)


Resultatet: ikke superfornøyd, er noen (mange?) skjønnhetsfeil, men den funker, det er det viktigste. Samt at posen passer perfekt til vogna til lillegutten, han har fått testa ut posen og så ut til å kose seg inni der! Ingen andre har maken og jeg er en god del erfaringer rikere (lærte utrolig mye underveis, spørs bare om det har festa seg!?!)

(rekker ikke å blogge "oppskrifta" nå, men slenger det inn i dette avsnittet en dag jeg får TID!!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar