søndag 22. august 2010

VOKSIpose - dunpose, vinterpose..

Uansett hva det kalles - jeg har PRØVD å sy en: (taaa-daaaaaa)

1. La frem alt jeg trengte; stoff, saks, borrelås, målebånd, penn og tusj, gråpapir, strikkbånd, trådstoppere, sytråd.. og i tilegg sysaker, symaskin og dunpose

2. Jeg laget en MAL (måtte nesten det siden jeg ikke klarer å klippe rett og tar veldig fei på mål (og øyemål spesiellt)..) Tok litt tid men fant ut at det var verdt det!
OBS: jeg synes den så litt stor ut bare, så forminsket litt, noe som skulle vise seg å ikke være så lurt egentlig...

3. Klippe, klippe..

4. posen slik den blir ca.. før jeg begynte å sy på den.

5. SYYYYY! La opp flere steder med sikkerhetsnåler siden jeg ikke klarer å sy rett og holde stoffene på plass.. Viste seg også å være lurt - hvertfall for meg!!


6. ¨*atsjoo* Det var jammen et prosjekt å sy om DUNdyna til posens form... Måtte finne en lur måte å gjøre det på.. hadde nemlig dun i øre, nese, hals etterpå - og for ikke å snakke om at jeg fortsatt finner du i hele 2 etg...


7. & 8. Sånn - dette var mye smartere! sydde grove sømmer utfra mønsteret - 2 intill hverandre og klippet mellom disse - da holdt dunene seg sånn ca 98% på plass hvertfall

9. Kant til å ha snor i - la den på via vrangen og sydde samtidig for- og bakstykke sammen. Trodde jeg ikke skule få det til pent - men ble faktisk bra!!

10. forsterket hullene til 5-punkts selen.. må jo ha sele i når vi har en liten mark i vogna.

11. Posen ferdig, halvveis åpen.
12. Posen helt brettet ut
13.Posen med "klaffen" opp
14. & 15.Posen med modellen kosehunden Malin, hun stiller opp siden lillegutt ikke legges ut på nett





Oppdatert; 


Stoff jeg har brukt;
               Utside; Poplin, marineblå

               Innside; rutete, bomullEkstrautstyr, 
               strikkesnor
               snorklemmer
               Glidelås (delbar 70 cm) 
               sytråd, marineblå 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar