tirsdag 11. oktober 2011

Stor gutt - større vinterpose

Jeg laget en vinterpose i fjor vinter til lille gutt, se her; Voksipose-dunpose-vinterpose (Skal oppdatere det innlegget også, ser det mangler litt.. skylder på Ammetåka!!)

Jeg laget ikke den vinterposen heeelt etter 'oppskriften' siden jeg ikke ville han skulle drukne i den, samt at jeg ikke ville at den skulle ta unødvendig stor plass i vogna! Men nå måtte jeg altså forlenge den, eller; ForBREIE den, så han har får litt mer plass. Altså, dette var faktisk noe jeg planla, så hadde stoffet og delen klart;) Bare sydde det sammen på 1- 2- 3!






Som dere ser er posen om mulig mer funksjonell også, så vi kan åpne begge glidelåsene og likevel ha den tett intill han når han sitter i vogna! 



Sydde den ikke helt avlang siden det var mest "plassbehov" der hvor overkroppen er.
Jeg har samme stoffet som før, marine Poplin på utsiden (vindtett og vanntett)
og rutete bomullstoff på innsiden.
Inni er den er fylt med en rest fra dundynen jeg brukte til posen.



Trykknapper

En ting jeg HAR oppgradert fordi jeg ikke tenkte på det da jeg sydde var at stoffet inni ikke kom til å holde seg på plass.. Spesiellt i klaffene, som da trakk seg inn mot ryggen og i Klaffen foran. 
Dette løste jeg med å sette på trykknapper, sånne du HAMRER på plass (morro) 

Se detaljer her; 


For at ikke trykknappene bare skulle festes i det ene laget med stoff så la jeg en dobbel stoffbit oppå for å forhindre at det hele lett faller av eller river i stoffet. 
Fant Grønne Trykknapper så de er litt fargerike oppi posen.
Har revet og dratt i de og de sitter nå BOM fast - må sjekke sånnt så gullet ikke plutselig har svelget en!!


God sydag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar