torsdag 16. februar 2012

Jeg vil ha en liten hund..

Lillegutt skulle på karnevel i barnehagen og trengte et kostyme. Etter å ha tittet uten å finne et jeg likte så kom jeg på at jeg hadde en del "reste stoff" hjemme og begynte å tenke på hvordan jeg kunne få til et kostyme.
jeg hadde teddybjørn stoff i mørk brunt, jeg hadde noe hvitt bomullsstoff, med "pusete" forside, en brun strømpebukse, samt to brune bodyer. en i str 86 og en i str 80. Utfra stoffet landet valget på en hund, rettere sagt en hundevalp til søtnosen min.





Jeg klippet stoffet utfra en body (i en str for stor), tenk deg en badedrakt! Laget den åpen på skuldrene så den lett kunne taes på en liten (aktiv!) gutt! Laget maler i papir til ører, sydde utfra disse ører i stoffet med to innsider mot hverandre og vrengte de. Jeg sydde halen uten mal, og festet på bodyen ca rett over bleiehøyde.  Så lang så greit.


Men hvordan skal ørene sitte, på et pannebånd eller på en lue? Det ble sistnevnte og jeg laget en mal utfra en hettegejakke. Klippet opp bodyen i str 80, som forøvrig holdt akkurat!! Og tråklet i vei på symaskina. "luen" fikk en stoffremse forann, under haken, til å feste på den andre siden. Siden den ikke ble sydd fast på klærne, som en hette. Festet med borrelås, siden barnehagen ikke liker knyting eller knapper/trykknapper på luer(!).
Lillegutt ville absolutt ikke(!!!) ville la meg prøve luen underveis så krysset jeg fingrene på at den fikk lov å være på under karnevalet og at den ville passe, sånn nogenlunde!



Tilslutt laget jeg hvite "flekker" som jeg sydde på luen, på det ene kneet, på den ene armen og en stor foran på brystet. Noe måtte jeg sy på for hånd, mens den store og den ene på baksiden av luen tok jeg med symaskina.


Sånn ser min hundevalp ut:)

Beklager det sladda bildet, er ikke av de som legger ut bilder av barn på nett


Klem fra Frk Muffin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar