onsdag 28. september 2011

Mormorvogna - det er håp (3/4)

Da har jeg kommet laaangt - lenger enn jeg faktisk skulle komme og klarte det med glans! Riktignok er den aller værste delen igjen! For den må syes, hvertfall siste delen, på for HÅND!!

Men nå er kalesjen utvendig ferdig og montert på metall-skjelettet..
(eller nå hva jeg skal kalle det!)

Da jeg satte i gang tok jeg et bilde med mobilen:


I dag har jeg tatt masse detaljer som å feste trykknapper og
småjusteringer her og der.


Det har vært å stramme opp selve bagen, stramme og sy til stoffet som er inni bagen og stoffet utenpå for å få det så stramt at bagen står godt og at "armene" nedi ikke løsner sånn at den faller sammen. Vanskelig å forklare her nå.. skal få tatt et bilde av det også. Må vel ha en oppsummering helt til slutt!


Her ser dere; 
1: Bag med liten kalesje på
2: Trykknapper som fester pynte-trekket i bagen
3: Bagen festet i vogna med stor kalesje (mangler for inni som dere ser)
4: Vogna sett fra siden

Husk; metallet på vogna SKAL sprayes/lakkeres sort!! Er min supersnille søster som frivillig har tatt på seg den jobben når vogna er ankommet mormor-huset i nord!Fordi jeg ikke har noe sted å lakkere den her! 

har fortsatt en del småting igjen, skal feste borrelås på pyntetrekket og selve bagen, siden jeg ikke får det til å sitte helt sånn "jeg vil ha det!" og lanskje en trykknapp eller borrelås i front på pyntetrekket også. 
Har laget lommer som skal på innertrekket i kalesjen også, Hvis jeg får til å montere de da, samt å montere de rett og ikke minst om jeg i det hele tatt får ti å montere innerstoffet!! *PUH*

Har også lyst til å ha løftehåndtak på bagen.. men jeg lurer på om jeg klarer å stole nok på de til at bagen bæres med baby i.. Hvis jeg ikke monterer det så er det ingen som bærer bagen med baby i.. kanskje det tryggeste?!? For de må være sterke nok og må monteres på riktig måte, en trygg og stabil måte. Har spart på bilder og de gamle håndtakene da, i tilfelle jeg gjør det så har jeg noe å gå etter!! 

Mangler det siste jeg trenger av stoff i kalesjen, mangler en remså på 50 x 10 cm!!! Og får ikke kommet meg på stoff & stil med det første.. hm, får prøve å busse ut dit til uka, ligger så utrolig dumt til utenfor Drammen hvertfall!! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar